Terug

Zo kan je een betaling met je kredietkaart betwisten

Tijdens je vakantie betaalde je een aankoop met je kredietkaart (bv. visa). Uiteindelijk blijkt dat er een groter bedrag van je rekening wordt gehaald dan het bedrag van de aankoop. Of er wordt een bedrag van je rekening gedebiteerd terwijl je helemaal niets kocht. Welke stappen kan je dan ondernemen?

Het is geen uitzondering

Misbruiken met kredietkaarten in het buitenland gebeuren helaas wel eens. Denk daarbij bv. maar aan het geval dat het hotel waar je logeerde, een plaatselijk restaurant of één of andere handelaar waar je een betaling met je kaart deed fraude beging. Als je het slachtoffer wordt van dergelijke praktijken is het belangrijk dat je hiertegen snel reageert.

Klacht indienen

Indien je het slachtoffer bent van fraude met je kredietkaart is het meer bepaald van belang om dadelijk van zodra je de fraude vaststelt contact te nemen met je bank of met de uitgever van je kredietkaart.

Daarnaast kan je ook terecht op de websiteMijnKaart.be. Via die site kan je een betwistingsformulier invullen waarna je dossier verder zal worden onderzocht.  Als blijkt dat dat de betrokken betaling jou inderdaad niet aangerekend mag worden, krijg je snel je geld terug.

Je verliest je kaart

Verlies je je kredietkaart op reis of wordt die gestolen, dan is het zaak je kaart dadelijk te blokkeren via cardstop. Je kan dat telefonisch doen via het nummer  070 344 344. Meer informatie hierover kan je terugvinden op de website Card Stop | Card Stop 070 344 344.