

Precies een jaar vliegt Singapore Airlines vanop Brussels Airport vier keer per week in één trek naar de thuisbasis in Singapore met de longhaul-versie van de Airbus A350-900. Vanuit Singapore zijn aansluitingen voorzien naar meer dan 130 bestemmingen in Azië, Oceanië en daarbuiten. Om die verjaardag te vieren en de diversiteit van de bestemmingen extra in de verf te zetten, vroeg ‘s werelds meest bekroonde luchtvaartmaatschappij aan The Chocolate Line om typisch Belgische pralines te ontwikkelen. Pralines met een twist, die we ondertussen verwachten van meesterchocolatiers Dominique en Julius Persoone. Het resultaat: een ‘limited edition’ box met een smaakexplosie die je rechtstreeks naar enkele van de meest tot de verbeelding sprekende bestemmingen van Singapore Airlines katapulteert.
Het was vooral Julius Persoone die instond voor de ontwikkeling van het smakenpalet van de pralines voor Singapore Airlines. En die smaken zijn even uitgesproken als verrassend, tot zelfs experimenteel. Een vleugje ‘rock & roll’ is de familie Persoone immers niet vreemd – en dus de Chocolatitude-collectie ook niet.
We hebben ze allemaal kunnen proeven, en de resultaten waren bijzonder geslaagd, sommige zelfs verslavend. Vanwaar Julius zijn inspiratie haalde? “Helaas heb ik nog niet het geluk gehad om alle bestemming te bezoeken, maar gelukkig hebben we bij The Chocolate Line een bijzonder internationale groep van werknemers die de smaken van de landen die we als inspiratiebron gebruikten kennen tot in het puntje van hun tong. Samen hebben we voor uitgesproken smaken gezorgd, met een variatie van meer traditioneel tot eerder experimenteel en gedurfd. Net zoals de smaken van verschillende types reizigers en van de bestemmingen van Singapore Airlines.”
“Chocolatitude is meer dan een collectie pralines. Het is een voorproefje van ontdekking,” zegt Christian Stenkewitz, General Manager Benelux bij Singapore Airlines. “Elke hap prikkelt de zintuigen en wakkert het verlangen aan om op ontdekking te gaan – een subtiele hint naar de wereldklasse-ervaring aan boord en de buitengewone bestemmingen die via Singapore Airlines binnen handbereik liggen.”
Vliegen in Business Class is de ultieme droom van veel reizigers, zeker bij Singapore Airlines, dat al meermaals bekroond werd, onder andere voor zijn service en culinaire aanbod. Daar hangt uiteraard ook een prijskaartje aan vast, maar het goede nieuws is dat je niet in Business hoeft te vliegen om de unieke smaken van Chocolatitude te ontdekken. Sterker nog: de pralines worden (nog?) niet geserveerd aan boord van de vloot van Singapore Airlines.
De Chocolatitude-pralines zijn exclusief te koop in de vestigingen van The Chocolate Line in Brugge en Antwerpen, en sinds kort ook op Brussels Airport. Een kleine traktatie voor jezelf voor je op de vlucht stapt – of misschien om je na terugkomst terug te katapulteren naar je droombestemming?