

“Ik dacht dat de zwakte van de dollar […] de vraag zou hebben afgeremd,” zegt Benjamin Smith, CEO van de groep. “Het is bemoedigend om te zien dat wie naar Europa wilde reizen, dat ook nog steeds van plan is.”
En er is reden voor optimisme: het aantal verkochte tickets naar Europa vanuit de VS is gestegen met 2,1%, terwijl het aantal boekingen in omgekeerde richting (Europa → VS) lichtjes terugvalt: -2,4%.
Op de Noord-Atlantische routes zijn de vliegtuigen van Air France-KLM voor 74% gevuld in het tweede kwartaal – een lichte daling ten opzichte van de 76% vorig jaar. De vraag naar economy class neemt iets af, maar het premiumsegment blijft bijzonder in trek. Hoewel Europese passagiers wat terughoudend zijn – “2 à 3%” volgens Smith – houdt de groep het hoofd koel: gerichte prijsverlagingen worden overwogen om de laatste plaatsen te vullen.
Met een omzetstijging van 8% op jaarbasis (7,2 miljard euro), en een gedaalde brandstoffactuur (6,7 miljard voor 2025 tegen 7,3 miljard in 2024), ziet de luchtvaarttoekomst er voor de Frans-Nederlandse groep beter uit – ondanks de verwachte stijging van de kosten verbonden aan hernieuwbare brandstoffen.
Rondreis
Vertrek van
Vertrek op
Rondreis
Vertrek van
Vertrek op